Punt 1
LA CRISI ECONOMICA DESPRÉS DE LA GUERRA MUNDIAL
Després de la Primera Guerra Mundial, els Estats Units es va convertir en la primera potencia industrial del món. Aquest canvi va succeir en un moment en què la redaptació de les economies europees va ser difícil a causa de tres factors fonamentals: 1) la destrucció causada per la guerra, 2) l'inflació que va afectar els mercats, i 3) l'augment del nivell de desocupació. Malgrat les dificultats inicials, a partir de 1924, hi va haver una millora significativa del nivell de vida a Europa, implicant que les economies europees començaven a estabilitzar-se i a créixer després de les devastacions del conflicte bèl·lic.
ELS FELIÇOS ANYS 20
Entre els anys 1922 i 1929, als Estats Units, va haver-hi un gran creixement industrial. Aquest creixement estava marcat per l'augment del nivell de vida i l'aparició d'una societat de consum. Els béns de consum, incloent-hi vehicles, electrodomèstics, i altres articles, van esdevenir accessibles per a un percentatge més elevat de la població, indicant no només un increment en la producció industrial, sinó també un canvi en les dinàmiques socials i econòmiques del país.
LA TRANSFORMACIÓ DE LA SOCIETAT
Aquests canvis van portar al naixement d'una nova generació de burgesos adinerats. Al mateix temps, hi va haver una disminució en la població agrària, a la qual es va suplir amb un augment notable de la classe obrera i dels empleats en el sector terciari. Aquest fenomen d'urbanització i canvi en les ocupacions molt probablement va contribuir a l'expansió de la societat de consum.
L'ENFONSAMENT DE LA BOLSA
El 24 d'octubre de 1929, la borsa de Nova York va viure un dels seus moments més catastròfics: les accions van perdre tot el seu valor i tant les empreses com els inversors es van arruïnar. Aquest esdeveniment és conegut com el Crac de 1929, i va marcar un abans i un després en l'economia mundial.
LES CAUSES DEL CRAC DE 1929
Les causes del crac de 1929 van ser dues: la superproducció i la especulació. La superproducció es va unir a un mercat inflat amb expectatives irreals, cosa que va contribuir a un col·lapse econòmic que afectaria seriosament l'economia mundial.
QUÈ VA SER LA GRAN DEPRESSIÓ?
La caiguda de la borsa va produir una greu crisi econòmica que es va conèixer com La Gran Depressió. Aquesta crisi es va caracteritzar per l'enfonsament dels bancs estatunidencs, un augment dramàtic de la desocupació, i una crisi que es va estendre per tot el món. La Gran Depressió representa un dels períodes més crítics de l'economia moderna, provocant un impacte durador en les polítiques econòmiques globals i en les societats dels països afectats.